miércoles, 31 de octubre de 2007

Pseudoperiodismo

Con data de onte, e vía email (polo que non haberá constancia oficial do feito) cursei as pertinentes peticións para realizar unha serie de entrevistas aos grupos municipales con máis peso e influencia nas decisións politicas betanceiras.

Así, podo informarvos que enviei o correo electrónico a CxB, ao PP (a un enderezo que aparece na web municipal, debe ser o do grupo de goberno), e a maiores tiven a valentia de imaxinar como podería ser o mail da alcaldesa e do portavoz popular, e tamén os incluín no envío.

Falo de imaxinar porque na web municipal non aparecen por ningures o mail destas duas persoas, e ao descoñecer o mail de Mari Faraldo e de Pablo Tomé, o envío fixose un pouco a cegas. Polo de pronto xa podo decir que o de Mari veu de volta, e o de Pablo non, polo que pode ser que o recibira.

Esperaremos un respetable tempo para recibir a resposta ou a calada como tal.

Noutro orde de cousas, comentar a todos, e especialmente a aqueles que mo preguntaron vía mail, que non puiden asistir ao pleno nin escoitalo pola radio, polo que os cometarios deberán esperar ata a semana que ven.

Logo de falar co gabinete de prensa do concello, un representante do mesmo farame chegar un CD coa grabación do pleno e así opinarei sobre o mesmo.

domingo, 28 de octubre de 2007

El día más largo, la noche más corta

Los protagonistas del triunfo socialista en 1982 recuerdan aquella fecha, 25 años después
Fue día de otoño suave, un día moderado, de clima amable. Quizás por eso no se desató ni la euforia ni el triunfalismo. Por no haber, no hubo ni brindis en público, por aquello de la sobriedad que debía suponerse en los líderes de la izquierda y también para que nadie se sintiera ajeno a lo que quedaba por delante. Eso no quiere decir que, en privado, Felipe González, cuando supo que iba a gobernar España, no se dejara seducir por un traguito de champán en cuanto se enteró del resultado. 202 diputados en el Congreso: el mayor triunfo electoral de la historia de la democracia.
Pero de aquel brindis clandestino no quedan fotos. Aunque las hubo, Felipe pidió por favor que no se mostraran. De ese día de tensa espera en casa de su íntimo colaborador entonces, Julio Feo, la sombra de González por aquel tiempo, quienes estuvieron alrededor recuerdan la tensa calma con la que el líder socialista esperaba el equipaje de su destino: "Lo más curioso fue lo poco que habló, hasta durmió la siesta", recuerda hoy Julio Feo. "Estaba tranquilo, como si supiera y ya estuviera hecho a la idea de lo que el futuro le deparaba", añade Pablo Juliá, que le tomó todas las fotos ese día para EL PAÍS y que conoce a González desde la época del clan de la tortilla, una imagen que también es suya.
Por la mañana, Felipe y Carmen Romero habían votado en el madrileño barrio de la Estrella, donde vivían. Después se camuflaron. ¿Dónde? La casa de Julio Feo, en Canillejas, era el lugar ideal. "En un piso habría sido imposible pasar desapercibidos, así que decidimos ir a mi casa, que era un chalé. Por aquel entonces, yo era el único de los nuestros que tenía un chalé", recuerda Feo.
La memoria le flaquea para los detalles, aunque lleva 250 folios de un libro sobre lo que ha sido su vida y que espera sacar el año próximo. "Creo que va a ser bastante jugoso", anuncia.
Había sido una campaña dura, intensa. La campaña del cambio. Julio Feo fue una pieza clave que aplicó a las técnicas de la democracia naciente todo lo que había aprendido en sus años como intérprete de la Casa Blanca. Felipe González confiaba plenamente en él. Feo le organizaba todo, los mítines, los actos, el descanso, las comidas. El médico, José Luis Moneo, y el propio Feo permanecían constantemente a su vera. "Al final tuvo problemas de voz, pero lo más curioso es que se le fastidió la mano de los apretones y hubo que protegérsela", recuerda el colaborador.
Al poner la mesa, el líder ya parecía olerse el triunfo. Cuando alguien preguntó los que iban a ser para colocar los platos, el líder soltó: "200 en el congreso y 8 para comer". Almorzaron tranquilamente, Felipe descansó, luego estuvieron matando el tiempo, puro va, puro viene, mientras Alfonso Guerra cocinaba la estrategia a seguir en el día desde la oficina especial que habían montado como cuartel general de las elecciones en la calle Bravo Murillo. En casa de Julio Feo habían puesto un teléfono cuyo número sólo conocían Guerra y Juan José Rosón, entonces ministro del Interior. El 2000104. Sonaría para las urgencias y para los resultados. Después de que se cerraran las urnas saltó el ring. Era Guerra con sus cálculos. Clavados. "Lo cogí y Alfonso me dijo: 'Ponme con el próximo presidente del Gobierno de España", dice Feo.
PSOE, 202; UCD, 13; AP, 101; PCE, 4; CDS, 2; PNV, 9 / 8; HB, 3; CiU, 13; ER, 1... Apenas variaron. Estaba claro que aquella noche ganaron dos: PSOE y AP, el par de formaciones que polarizarían un suave bipartidismo todavía vigente en España. Hoy Guerra lo ve así: "Es cierto, mirándolo con perspectiva, hubo dos ganadores", cuenta. El protagonismo entonces de quien después sería vicepresidente del Gobierno fue crucial. Los periodistas que cubrían aquellos acontecimientos todavía recuerdan cómo dio de lleno con los resultados antes de que el ministro del Interior ofreciera los oficiales: "Nos inventamos un método. Yo había dicho a nuestros representantes en 1.750 mesas de varios municipios elegidos a conciencia, esos en los que se repiten los patrones generales del país, que llamaran con los resultados de los 50 primeros votos escrutados", recuerda Guerra. "Cuando tuve el 10% lo metí en el programa que habíamos diseñado nosotros mismos y me salió el resultado".
Menuda papeleta para Rosón. "Aquel hombre lo pasó fatal. Me llamó para hacerme una confesión directísima. Me preguntó: 'Alfonso, ¿tienes algo?'. Se nos ha caído el programa y no contamos con nada. Yo le dije que sí, pero que sería tremendo que usara nuestras cifras como oficiales y luego las tuviera que desmentir, así que le puse una condición: que me dejara a mí contarlo antes", recuerda Guerra. Después de soltar lo suyo, Guerra fue al Palacio de Congresos. "Fue gracioso ver a Rosón ofrecer los resultados que yo le había dado antes...".
Hacia las 11 de la noche, todos al Hotel Palace. Felipe y los que habían pasado el día junto a él entraron por la puerta trasera. Un ascensor le subió directamente a la habitación desde la que saludaría a los simpatizantes después en la famosa foto que marcó una fecha. Aparecían Felipe y sus más directos colaboradores en la habitación 101, la misma que ahora alberga a la dirección del hotel. Allí ya trabajaba entonces Jacinto Vela, hoy maitre del establecimiento, que aquel día se encargó de servirles sándwiches y bebidas. Hoy, Vela recuerda pocas cosas. "No habría mucha gente con ellos, en total unas siete personas. Puedo decir que esa noche, pese a trabajar hasta muy tarde se me hizo muy corta, no como la del 23-F, que se nos hizo larguísima", recuerda el empleado.
Después, todos bajaron a la rotonda donde se celebraba la fiesta. Felipe siempre se mostró contenido. En mitad de los abrazos, los besos, las lágrimas. Parecía que el resultado les abrumaba, que les asustaba tanta entrega. "Estamos dispuestos y preparados para asumir la responsabilidad que el pueblo español nos ha confiado...", decía Felipe, en tono pausado. "Ningún ciudadano debe sentirse ajeno a la hermosa labor de modernización, de progreso y de solidaridad que hemos de realizar entre todos ...", se escuchaba también en las pantallas que el Ayuntamiento de Tierno Galván había instalado en la Plaza Mayor desde las que antes, para matar el tiempo, habían proyectado Sopa de ganso, de los Hermanos Marx.
Era un día en el que muchas heridas se cerraban. "Llegaba al Gobierno un partido que había sido perdedor en la guerra", comenta Alfonso. Aunque por delante quedaba nada más y nada menos que casi todo por hacer.
La noche siguió con celebraciones. Julio Feo acabó con amigos y periodistas disfrutando por la calle del triunfo. Guerra quiso meditar. "No dormí, tampoco lo había hecho mucho durante la campaña, aunque aquella tampoco fue como la de 1977, en la que teníamos una cama en la sede y nos turnábamos". Tampoco comía demasiado. Poco más allá de unas galletas. "Precisamente para que no me entrara sueño. A la mañana siguiente me fui al Prado y me puse delante de tres obras maestras: El perro, de Goya, La anunciación, de Fra Angélico y El triunfo de la muerte, de Brueghel", cuenta el hoy diputado del PSOE. "Estar allí, delante de esas obras maestras me ayudó a situarme. 'No hay que ser soberbios', me dije. 'Busquemos la perfección de nuestro país y sus virtudes y pongámoslas en marcha", recuerda que pensó.
Después volvió a la oficina electoral para celebrarlo con sus colaboradores. Había que poner en marcha todo lo que habían planeado. "Lo teníamos todo pensado. La política, los equipos. En ese momento, España contaba con 102 embajadas, teníamos cinco nombres posibles por cada una de ellas". Todo menos el Gobierno, del que Felipe no soltaba prenda. Julio Feo estaba disponible. "Para lo que quieras", le dije. Al principio le ofreció ser portavoz. "Bien", dijo Feo. "Me puse manos a la obra". Luego, González le cambió el cometido. "Vas a ser el secretario del presidente", dijo el mandatario. "¿Y eso en qué consiste?", preguntó Feo. "En hacerme la vida fácil", respondió Felipe.
La gran incógnita era la del mismo Guerra. "Yo no quería entrar en el Gobierno, no quería seguir en política". Aquel anhelo pasado suena demasiado lejano, más cuando lo dice en su despacho del Congreso, donde todavía hoy sigue dedicado a la cosa pública. "Del poder me producía rechazo todo lo protocolario. Finalmente, acepté pero con la condición de no acudir a un solo sarao", confiesa.
De Felipe, aquella noche después del Palace, no hay rastro. Unos, como se ve, lo celebraron. Julio Feo se enfadó con su mujer y acabó, como ya vimos, de parranda. Y Felipe, ¿dónde fue?: "Desapareció", asegura Feo. "Todavía hoy no sé donde acabó. Nunca se lo he preguntado". Seguro que esa discreción fue lo que le hizo pensar a González que don Julio sería el secretario perfecto.

jueves, 25 de octubre de 2007

Comentaristas todos


Vexo que anda a xente un pouco alporizada dun tempo a esta parte, sei de boa tinta que a miña admirada Marifa deu ordes de bombardear algúns blogs, e o meu foi un dos agraciados.

O casiportavoz Pablo Tomé escribe asiduamente, así coma os satelites peloteros do PP.

E algún que outro ceporbiano trasnochado tamén anda arreo polas bitácoras betanceiras. Algún ceporbiano calquera día vai ter un disgusto empresarial por atender máis a internet que a repartir material de oficina.

Relaxadevos e casi vos recomendaría que escribirades a carta aos reises magos.

Pedide o que queirades, eu deixarei que sigades escribindo no meu blog, facedes que creza cos vosos comentarios e, ao mesmo tempo sodes felices desfogando ese mal fario que levades dentro.

A todos aqueles que tratan de facer unha crítica constructiva, darvos as GRAZAS con sinceridade.

P.D. Non entendo porque se fala de boligrafos BIC no blog, non parece un tema trascendental, pero bueno calquer comentario é benvido para abrir o debate...

viernes, 19 de octubre de 2007

Sobran os comentarios


Publico algo que me avanzaron onte nun comentario, e que parece interesante.

Non vou facer comentarios, simplemente copio e pego tres anuncios do BOP, e o acordo asinado por CxB-PP.

Por esta Alcaldía-Presidencia e con data 7 de agosto de 2007, dictouse resolución pola que se revogan as seguintes atribucións delegadas por esta Alcaldía no Pleno da Corporación Municipal:

1.- Revogar a delegación concedida no Pleno para a contratación e concesión de toda clase, sexa cal fose o seu importe.

O que se fai público para xeral coñecemento e en cumprimento da vixente lexislación.

Betanzos, 2 de outubro de 2007.
A ALCALDESA-PRESIDENTA,
Asdo.: Mª Dolores Faraldo Botana.

Por esta Alcaldía-Presidencia e con data 7 de agosto de 2007, dictouse resolución pola que se delegan na Xunta de Goberno Local as seguintes atribucións:

1.- Aprobación dos instrumentos de desenvolvemento do pleneamento xeral non expresamente atribuídos ó Pleno, así como os instrumentos de xestión urbanística e os proxectos de urbanización.

2.- A alcaldesa poderá avocar calquera das atribucións mencionadas, cando o considere oportuno.

O que se fai público para xeral coñecemento e en cumprimento da vixente lexislación.

Betanzos, 2 de outubro de 2007.
A ALCALDESA-PRESIDENTA,
Asdo.: Mª Dolores Faraldo Botana.


Por esta Alcaldía-Presidencia e con data 7 de agosto de 2007, dictouse resolución pola que se delegan no concelleiro delegado de urbanismo, vivenda e persoal as seguintes atribucións:

1.- Concesión de licenzas de obras menores, licenzas de primeira ocupación e cambios de titularidade das licenzas urbanísticas.

2.- A alcaldesa poderá avocar calquera das atribucións mencionadas, cando o considere oportuno.

O que se fai público para xeral coñecemento e en cumprimento da vixente lexislación.

Betanzos, 2 de outubro de 2007.
A ALCALDESA-PRESIDENTA,
Asdo.: Mª Dolores Faraldo Botana

miércoles, 17 de octubre de 2007

Sinceros Parabéns


Hai tempo, alá polo mes de xullo escribín unha entrada copiando un artigo de Juan Jose Millás que aparecía publicado no xornal "El País".

Para facer isto, tiven a ben pedir permiso ao autor, obtendo a súa resposta cunha celeridad nunca esperada.

Onte tivemos a alegría de saber que a Juan Jose Millás foille concedido o "Premio Planeta" pola súa novela "El Mundo".

SINCEROS PARABÉNS PARA ESTE PROLÍFICO ESCRITOR, recomendable a todo aquel que disfrute dun rato de ocio diante dun libro.

Deixovos o enlace do artigo de xullo.



jueves, 11 de octubre de 2007

Despilfarro innecesario


Increible, é o único que podo decir despois de ver a última actuación da nosa alcaldesa.

DEU UNHA ROLDA DE PRENSA PARA VALORAR OS CEN PRIMEIROS DÍAS DE GOBERNO MUNICIPAL DA COALICIÓN PP-CxB, E PARA ISO FIXXO NUN HOTEL EN CORUÑA.

Non acabo de entender esta medida tomada, temos unhas dependencias excelentes no concello de Betanzos para realizar este tipo de actos, e máis tratandose de temas de ambito municipal.

Facemos gastos innecesarios, alugamos salas en hoteis para dar roldas de prensa, tenche delito o acto. PARA QUE LOGO FALEN DE AHORRO, DE CONTENCIÓN DO GASTO ETC ETC.

Podo tratar de imaxinar o porqué do acto, podemos imaxinar que é para que non se entrometeran no acto os ceporbianos.

Sería forte que tivera que sair do concello para falar cos medios de comunicación, non o creo, parecería unha medida desmedida (redundancia ao canto).

En fin, que vaia a donde queira, iso si, o gasto municipal que sexa o xusto e necesario, e de ter que facelo, tratemos que quede no pobo. Temos algún que outro hotel en Betanzos tamén, pero non, á Coruña que Betanzos queda pequeno.

Gastan e gastan, 3000 euros na pregoieira das festas de agosto, agora esta rolda de prensa en Coruña, e mentres tanto, os seus socios de goberno, o s ceporbianos que tanta claridade e transparencia proclamaban, ainda non pediron contas de nada. Pura FACHAda todo, nada máis.

Remato cunha pincelada tortilleira, ¿canto cobraría Pablo Gallego e Pablo Portabales por vir a Betanzos? Esperemos sabelo algún día.

P.D. Teño unha receta de tortilla que gaña o concurso do ano que ven, é tan facil como vos describo.
  1. OVOS.

  2. PATACAS.

  3. SAL

  4. E COMO INGREDIENTE ESTRELA, PATROCINAR O ACTO, ISTO É CLAVE PARA GAÑAR O CONCURSO (ASÍ PASOU ESTE ANO).

martes, 9 de octubre de 2007

o OPUS DEI goberna en Betanzos


O venres, celebrouse no concello de Betanzos a primeira boda oficiada por un numerario do OPUS DEI, e para máis sorna, casaba unha moza cun home en pecado.

Si Escrivá de Balaguer levanta a cabeza non sei que pensará de todo isto.... Non vos preocupedes, papá e mamá rezarán por vos.

Pero o máis coñeiro de todo, é descubrir que na coalición de goberno CxB-PP temos un membro do OPUS DEI. Baixade a cabeza cando o vexades pola rúa, excomulga coa mirada.

domingo, 7 de octubre de 2007

Espectáculo verbal increible

Increiblemente orixinal o comentario que fixo un anónimo no post anterior en forma de poesía.
E, co seu permiso non podo resistirme a publicalo e decirlle
GRAZAS!!

María Faraldo buscaba y buscaba
a Manuel Lagares,
sin saber que estaba
allí en La CONDESA
buscando una casa.
Manolo, querido,
no llores con rabia
porque los Boado
no te unten pasta.
Touriño te da
trabajo en la Xunta,
y así la Faraldo
también se disgusta.
Ya no eres querido,
la gente te escapa,
a este paso acabas
pelando PATATAS,
Faraldo que ponga
ACEITE a freir
porque empalagosa
es hasta morir,
y Sito Botana
que ponga CALOR
que está muy tontito,
cosas del amor.
Nos faltan los HUEVOS,
Javier que los ponga
y así la tortilla
nos sale redonda
y un poco de sal
que le da sabor
para sal,
señores....
....la de un servidor.

viernes, 5 de octubre de 2007

Antes da tortillada

Mal empezamos, vou a facer unhos comentarios sobre a pseudofesta que organiza o noso goberno local.

Tomarei como referencia a nota de prensa do xornal "El Ideal Gallego" do 4 de outubro.

O primeiro que temos que facer para que algo se afiance é referencialo nunha data, como se fai normalmente, e non supeditalo a que si en Lugo é San Froilan ou en Londres o Carnaval de Nothing Hill. Teñamos confianza no que facemos, si non mal parir ten a festa alcaldesa.

O segundo tema é o dos postos da tortilla, comenzaron decindo que xa tiñan 10 propostas e que ainda faltaban, e agoran di textualmente MFB: "tan sólo nueve restaurantes han sido los elegidos para formar parte de la feria gastronómica".

Parece que non teñen nada claro como vai ser a festa, sembran dudas, falando dunha cusa e logo doutra, coa nota do Ideal, fan crer que fixeron unha selección de restaurantes entre a inxente cantidade de solicitudes.

E como terceiro tema é o do gran cociñeiro de renome, ainda non sabemos nada del, esperamolo con ansia e ilusión, confiemos nas xestións da alcaldesa.

P.D. Como remate vou facer a miña quiniela de restaurantes que competirán na carpa, animovos a que fagades a vosa quiniela.

Nove restaurantes ahí van os que penso:

  1. A Casilla - Especializado en "tortilla de Betanzos" e o gran precursor neste plato.

  2. A Penela - Coa tortilla como algo estrela na súa carta - Imprescindible tamén.

  3. Os Arcos - Boa tortilla onde se precie.

  4. Restaurante Paco - Tortilla boa tamén ainda que non sexa a estrela da súa carta.

  5. O Palucho - Pertence a Oza, pero ten unha tortilla tamén de calidade, e tipo Betanzos.

  6. A casa das tortillas - No municipio de Coirós está unha casa que fai as tortillas máis ricas que probei nunca nesta denominación de "tortilla de Betanzos".

  7. Taberna O Freixo - Tamén se atopa en Coirós, pero tamén famoso pola "tortilla de Betanzos".

  8. Sin determinar.

  9. Sin determinar.

Nomeo sete establecementos que non poden faltar si queremos unha festa da tortilla que represente a nosa característica tortilla.

E como cociñeira de renome que traian á nai da alcaldesa, tortilleira maior de Betanzos, así declarada e proclamada pola súa filla.

jueves, 4 de octubre de 2007

Dez mil visitas

Gracias a todas as persoas que visitaron este blog, cando foi creado nin por asomo pensaba que chegaría a ter o interés amosado.

Ti tamén es parte activa desta bitácora, ainda que non compartas ideas ou inquedanzas.

P.D. Aproveito a imaxe para facer a miña particular homenaxe á monarquía que tanta estabilidade da a este o noso país.

martes, 2 de octubre de 2007

Parada 1 - Dedicaciones 2


Onte parece que non tocaba ir pasar revista á oficina do INEM, e ademais, era día de descanso para todo aquel que tivera adicación exclusiva como concelleiro en Betanzos.

Podemos observar hoxe nos xornais como encabezaban unha manifestacións de pais de alunmos do colexio de Betanzos unha parada e dous concelleiros con adicación exclusiva (tamén estaba agochado o inclito "cidadán" De La Fuente, pero a nariz o delata nas fotos).

Baixo o meu punto de vista, unha protesta de pais debe ser iso, pero ollando o que hoxe sae na prensa, xa trocou nunha protesta política da dereita contra a esquerda. Da coalición CxB-PP contra o goberno da Xunta.

Señores e señoras do ANPA, fagan as cousas como queiran, pero así perden credibilidade, o enfoque non é todo o acertado que se pode. Non politicen as protestas que o descrédito será inmediato.